Background Circle Background Circle

Aktualności

inżynierowie przyszłości program dla liceum technikum

SZKOLNE PROJEKTY BADAWCZE

Edukacja nabiera obecnie nowego wymiaru. Nie jest już ograniczona wyłącznie do tradycyjnych, podawczych metod nauczania. Nauczyciele stawiają na rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia i eksploracji naukowej. Jednym z efektywnych sposobów osiągnięcia tego celu jest realizacja projektów badawczych przez samych uczniów. Takie podejście nie tylko zachęca do pogłębiania wiedzy, ale także inspiruje do odkrywania i tworzenia.   […]

ZESTAW DLA UCZNIA I NAUCZYCIELA

Programy edukacyjne i konkursy naukowe stanowią niezwykłą okazję do rozwijania swoich umiejętności i pasji. Jednak to nagrody często odgrywają kluczową rolę w motywowaniu do podjęcia przysłowiowej rękawicy i wzięcia udziału w procedurze konkursowej. Jeśli zastanawiasz się, co otrzymują uczestnicy programu Inżynierowie przyszłości, przygotuj się na praktyczne zestawy dla ucznia i nauczyciela, które zawierają: Grant na […]

Być jak XXI wieczny da Vinci

Bycie wynalazcą w dzisiejszych czasach różni się od przedstawionych na renesansowych obrazach czy w opowiadaniach Julisza Verne. To proces, w którym genialny pomysł to tylko jedna z wielu składowych. Od budowania zespołu i projektowania budżetu badań, po komunikację wyników społeczeństwu lub potencjalnym inwestorom, XXI-wieczny wynalazca musi wykazać się całym wachlarzem kompetencji. Zapraszam na moje webinarium […]

ZNAMY INŻYNIERÓW PRZYSZŁOŚCI 2023/2024

Nadszedł moment, gdy komisja konkursowa zakończyła swe prace i wyłoniła 100 laureatów konkursu kwalifikacyjnego do programu Inżynierowie przyszłości! Wszyscy laureaci otrzymali drogą mailową informacje o zakwalifikowaniu koncepcji badawczych do realizacji w ramach naszego programu i kolejnych krokach.   Gratulacje dla Zwycięzców Konkursu kwalifikacyjnego!   Pragniemy serdecznie pogratulować wszystkim nauczycielom, którzy wraz ze swoimi podopiecznymi stworzyli […]

USTALAMY ZASADY GRY

USTALAMY ZASADY GRY Twoi uczniowie zaczynają pracę nad projektami badawczymi? Czas przyjrzeć się ważnym etapom, które są przed Waszym zespołem. ZAKONTRAKTOWUJEMY PROJEKT Przygotowując się do realizacji projektu badawczego warto ustalić jego ramy organizacyjne, które pozwolą nam jasno określić sposoby weryfikacji postępu prac, a jednocześnie wspierać uczniów w pokonywaniu ewentualnych trudności. Określając ramy organizacyjne warto zastanowić […]

PO PIERWSZE: ZACIEKAWIĆ!

PO PIERWSZE: ZACIEKAWIĆ!   Chcecie zrealizować pierwszy projekt badawczy? A może to dla Was nie pierwszyzna? Niezależnie od odpowiedzi na to pytanie, dowiedzcie się, o czym warto pamiętać wybierając tematykę pracy! Po pierwsze: zaciekawić! Te słowa przypisywane Leonardo da Vinci powinny stanowić pierwszy krok w Waszych poszukiwaniach. Problem, jaki przed sobą postawimy, powinniśmy postrzegać jako […]

Czekamy na Wasze pomysły do 15.11.2023

Zamieniamy pomysły na granty w I pilotażowej edycji Programu INŻYNIEROWIE PRZYSZŁOŚCI! Na Wasze koncepcje projektów edukacyjnych, jakie chcecie zrealizować w tym roku szkolnym czekamy do 15.11.2023 r. Przypominamy Wam najważniejsze informacje: Program skierowany jest dla nauczycieli i uczniów szkół ponadpodstawowych – wszystkie klasy i poziomy! Pierwszy etap trwa od 10.10 do 15.11.2023 i jest to […]

Co mają kapelusze do projektu?

Pracujecie nad tematem swojej pracy badawczej? Świetnie! Czas przyjrzeć się temu, jak możemy dopracować swoją koncepcję. Wszyscy przecież włączamy się w pracę, która jest dla nas interesująca, z większym entuzjazmem. Dlatego dzisiaj chcielibyśmy Wam zaproponować metodę sześciu kapeluszy myślowych. MYŚLOWA ZUPA Próbowaliście kiedyś rozwiązać jakiś problem w grupie przynajmniej 2 osobowej? Różnice w naszych charakterach […]

„Dobry” projekt badawczy, czyli jaki?

Gdy zaczynamy myśleć o realizacji projektu badawczego często zastanawiamy się, jak się za niego zabrać. Jak skonstruować „dobry” projekt badawczy dla ucznia szkoły? Taki, który pogłębi stan wiedzy ucznia, poszerzy horyzonty myślowe, a przede wszystkim umożliwi połączenie teorii z praktyką. Warto zwrócić uwagę na następujące elementy: interesująca dla ucznia tematyka (projekt ma być przygodą!), jasno […]

Projekty – kompetencje!

Czy wiecie, dlaczego warto realizować projekty badawcze? Praca metodą projektu badawczego na zajęciach z przedmiotów przyrodniczych ma ogromne znaczenie dla kształtowania Waszych kompetencji kluczowych*. Rozwija i wzmacnia następujące z nich: porozumiewanie się w języku ojczystym… bo realizując projekt komunikujecie się! podstawowe kompetencje naukowo-techniczne… bo realizując projekt łączycie podejście naukowe (czyli: badania, eksperymenty i doświadczenia) oraz […]